søndag den 3. juni 2012

Rabarber muffins !







Hej bloggen
Det er lang tid siden jeg lige har blogget (undskyld...) Jeg har simpelthen glemt det.
Men jeg ville lige fortælle jer om hvad jeg lavede i går. Min onkel, tante, kusine, fætter og nogle venner kom og det var rigtig hyggeligt.
Jeg skulle lave dessert og det skulle være rabarber muffins, jeg syntes det gik rimlig vellykket :-) så jeg ville lige give jer opskriften.

Rabarber muffins:


4 rabarber
100 g hvid chokolade
50 g mørk chokolade
3 håndfulde mandler
200 g blødt smør
400 g rørsukker
6 æg
200 g hvedemel


Skær top og bund af rabarberne, men husk at passe på foden, som er det nederste hvide stykke af stilken og der, hvor rabarbersmagen er allermest koncentreret og dejlig.
Skær rabarberne ud i små skiver på ca. 1/2 cm i tykkelsen.

De kommes op i et fad og drysses med rørsukker, og skal derefter trække sødme i 15-20 min.
Hak chokoladen og mandlerne groft.

Rør blødt smør og rørsukker grundigt sammen, og tilsæt herefter et æg ad gangen, og tilsæt ikke det næste æg, før dejen har taget det foregående æg til sig, da dejen ellers kan skille. Tilsæt mel, dejen skal nu røres grundigt samme, så den bliver glat og homogen.

Herefter tilsættes først chokolade og mandler, og dernæst tilsættes så rabarberstykkerne til dejen. Det blandes herefter godt rundt.

Dejen fyldes nu i muffinsforme, de bages ved 180 grader i ca. 22 min.
Dine muffins skal være gyldne og sprøde ovenpå.

God fornøjelse :-)

Inspireret af: http://jeanette2970.wordpress.com/2011/04/20/laekre-rabarbermuffins/

Chock! not reading danish, try google translate
http://translate.google.dk/?hl=da&tab=wT

Ingen kommentarer:

Send en kommentar